Sistema de Garantía Interna de Calidade

Os RD 1393/2007 do 29 de outubro de 2007, e o 861/2010 do 2 de xullo de 2010, polos que se establece a ordenación das ensinanzas universitarias oficiais, exixen para a verificación e acreditación dun título a incorporación dun sistema de garantía interna para a avaliación, seguemento e mellora da calidade da oferta formativa. Para dar cumplimento a este requerimento, a Facultade de Ciencias do Mar da Universidade de Vigo elaborou un Sistema de Garantía Interna de Calidade en colaboración co Área de Calidade da Universidade de Vigo.

Política de Calidade do Centro

A política de calidade do Centro deriva da importancia que ten consolidar unha cultura de calidade no ámbito universitario, da súa consideración como un factor determinante para conseguir a satisfacción das expectativas formativas das súas persoas egresadas e o seu recoñecemento nos ámbitos académicos, profesionais e sociais nos que se integran.

Para iso existe o compromiso de empregar todos os recursos humanos e materiais dispoñibles dentro do cumprimento da normativa vixente e en coherencia cos criterios e coas directrices fixadas Así establécense as seguintes liñas xerais que constitúen a política de calidade do Centro:

Eixos estratéxicos

Liña estratéxica do Centro

Formación

Promover unha oferta de grao e de posgrao plurilingüe, sostible e de calidade contrastada, en consonancia coa demanda da contorna, e sen renunciar aos fundamentos académicos da Universidade.

Desenvolver unha actividade académica e formativa ligada ás necesidades e expectativas da sociedade para consolidar altos niveis de calidade nas titulacións sen renunciar aos fins da Universidade de Vigo.

Reforzar e fomentar as prácticas externas, así como a realización de TFG e TFM en empresas, para mellorar a conexión coa sociedade.

Ampliar e promover as accións orientadas ao emprego e ao emprendemento.

Potenciar a participación do profesorado en programas de formación de competencias e de capacidades transversais, con especial énfase no ámbito das metodoloxías educativas, da pedagoxía e do uso de recursos dixitais.

Fomentar a cultura da calidade no marco da docencia e da avaliación do estudantado.

Fomentar a atracción internacional do estudantado, do PDI e do PAS, e tamén a súa mobilidade con programas de intercambio e con estadías internacionais.

Potenciar o uso do inglés e do galego na docencia e na páxina web da Facultade.

Promover o emprego das TIC polo profesorado nas súas metodoloxías docentes.

Investigación

Compatibilizar as actividades docentes do PDI da Facultade coa súa actividade investigadora.

Persoas

Facilitar medidas que favorezan a conciliación entre a vida laboral, familiar e formativa

Facilitar o desenvolvemento profesional do profesorado da Facultade.

Adaptar o perfil de ingreso do alumnado ao perfil requirido, captando un volume de estudantado con talento e axustado a la oferta de prazas.

Fomentar a implicación do alumnado no esforzo de superación das materias, a participación nas actividades organizadas no Centro e representación nos órganos colexiados, co fin de obter o máximo rendemento académico e persoal.

Manter unha boa canle de comunicación entre a Facultade e a delegación de alumnos, así como outras asociacións estudantís para integralas na participación das actividades da Facultade.

Organización e recursos

Optimizar a xestión e o uso dos espazos docentes e de investigación.

Desenvolver mecanismos de transparencia e de bo goberno, de comportamento ético e de seguimento da actividade universitaria.

Relación coa sociedade

Mellora de proxección a nivel social das titulacións organizadas tanto dentro como fora da Universidade.

Programa MEET: titorización do estudantado de ingreso a través do programa mentoring, con especial atención ao de primeiro curso. Definir as bases para o programa de titorización.

Amosar perfís destacados das persoas egresadas para fomentar a súa visibilidade.

Manual de Calidade do Centro

Os documentos básicos do SGIC implantado na FCM son o Manual de calidade do Centro e o Manual de Calidade Institucional, no que se definen as características xerais do sistema, os requisitos que atende, o seu alcance e as referencias a documentación xenérica da que se parte o a os procedementos que o desenrolan.

Procedementos

No seguinte mapa recóllense os procedementos referenciados no Manual do Sistema de Garantía Interna de Calidade da FCM.

Documentación relacionada:

Procedementos iniciais (ACSUG 2009/10)

Correspondense coa versión evaluada pola ACSUG en 2009/2010 previa á fase de mellora no 2013. Para acceder pica AQUÍ.

Evidencias e rexistros