INICIO / Xustificación
Experiencias anteriores da universidade na impartición de títulos similares
Actualmente a Universidade de Vigo imparte estudos de Grao en Ciencias do Mar, cuxa primeira promoción comezou no curso 2009/10. Non obstante, o inicio da formación no ámbito das Ciencias do Mar comezou no curso 1991/92 cos estudos de Licenciatura en Ciencias do Mar, que evolucionaron no actual Grao. Ademais, desde o curso 2015/16, a Universidade de Vigo participa conxuntamente coa Universidad de Cádiz e a Universidad de Las Palmas de Gran Canaria no Máster universitario en Oceanografía.
Datos e estudos acerca da demanda potencial do título e o seu interese para a sociedade
No ano 2005, na súa reunión do 15 de abril, a Asociación de Equipos Decanais de Ciencias do Mar caracterizou os estudos en Ciencias do Mar dun modo xenérico que se sigue axustando de forma correcta á situación actual:
No caso da Facultade de Ciencias do Mar da Universidade de Vigo, é a única que imparte este Grao en toda Galicia e no Norte peninsular, atraendo estudantado doutras Comunidades Autónomas. Trátase, por tanto, dunha titulación multidisciplinar que resposta a determinadas necesidades demandadas pola sociedade no que ao estudo, xestión e conservación do medio mariño se refire, e que non se cubre de modo satisfactorio noutras titulacións.
Nas reunións anuais dos Ministros de Ciencia do G7 celebradas nos últimos anos, resolveuse tomar medidas para continuar desenvolvendo unha sociedade global do coñecemento. Nos comunicados finais de ditos encontros, declárase o compromiso a desenvolver unha cooperación internacional máis eficaz entre os países do G7 e outras partes interesadas. Recoñecendo que a ciencia xoga un papel clave no subministro de solucións aos problemas ambientais e de saúde de hoxe en día, os Ministros propoñen unha cooperación máis estreita coa comunidade científica internacional en catro temas principais, un deles o futuro dos océanos e mares.
O Grao en Ciencias do Mar estuda e dá resposta a esta problemática. As preocupacións ambientais relacionadas cos desfeitos mariños, a acidificación do océano, a perda da biodiversidade, desosixenación, o quecemento, a degradación dos ecosistemas mariños e os impactos ambientais da minería en alta mar son algúns dos temas prioritarios de investigación de moitos investigadores da Facultade de Ciencias do Mar da Universidade de Vigo. Estes temas incorpóranse de forma rutinaria polos profesores nas súas clases, e constitúen unha parte importante do conxunto de coñecementos dos graduados en Ciencias Mariñas da Universidade de Vigo. Esta capacitación brinda aos nosos graduados unha perspectiva singular extraordinariamente valiosa sobre o funcionamiento dos océanos. O papel destes graduados no desenvolvemento e xestión dos recursos mariños no futuro presenta oportunidades únicas para o desenvolvemento profesional, poñéndoos nunha posición de vantaxe, por canto se constitúe como un dos piares sobre os que se basea o progreso e a evolución da sociedade no futuro inmediato.
Así, as Ciencias do Mar, e polo tando os seus graduados e graduadas, non deben ser alleos ás últimas tendencias en desenvolvemento económico e sostibilidade. Conceptos como “Economía Circular”, “Bioeconomía” ou “Economía Azul” foron considerados de grande importancia por parte das institucións europeas, que deseñaron estratexias para o seu desenvolvemento en todos os ámbitos socioeconómicos e que serán de vital importancia para a economía nos vindeiros anos. Estas novas propostas de desenvolvemento sostible e crecemento económico supoñen novos retos para a sociedade, que tamén deben ser afrontados desde o medio mariño grazas ás achegas de profesionais axeitadamente preparados para iso.
Economía Circular: A Economía Circular é aquela que tende a “pechar o círculo” dos ciclos de vida dos produtos a través dunha maior reciclaxe e reutilización, e achegará beneficios medioambientais e económicos. Extraer o máximo valor e uso de todas as materias primas, produtos e residuos, fomentando o aforro enerxético e reducendo as emisións de gases de efecto invernadoiro, son valores a desenvolver dentro deste concepto.
A Economía Circular debe ser desenvolvida en todos os ámbitos e sectores produtivos. O graduado/a en Ciencias do Mar debe ser un axente de importancia para aplicar os principios desta tendencia en economía no que aos recursos mariños se refire. O seu coñecemento a nivel multidisciplinar dos diferentes axentes económicos relacionados co medio mariño, así como das súas necesidades e tecnoloxías, fan de el, ou ela, un elemento que facilita a aplicación dos principios da mesma.
Bioeconomía: O concepto de Bioeconomía está asociado a un desenvolvemento económico innovador e baixo en emisións, no que se asegure a demanda de produtos agrarios e pesqueiros mediante técnicas sostibles, así como a obtención sostible de recursos biolóxicos renovables de interese industrial, ao mesmo tempo que se asegura a biodiversidade e a protección medioambiental. Para iso é necesario actuar en tres puntos básicos:
A Bioeconomía asociada ao medio mariño, supón a utilización dos recursos biolóxicos en sentido amplo, considerando non só materias primas non elaboradas ou recursos alimenticios, senón todas as materias primas de orixe biolóxico procedentes de dito medio, desde os recursos pesqueiros ata as substancias residuais de industrias relacionadas co sector marítimo-pesqueiro. A utilización, aproveitamento máximo destas materias, así como a súa transformación, esixen un profundo coñecemento das mesmas: produción, caracterización, potencial, etc.
Economía Azul: A Comisión Europea define a Economía Azul como aquela que permite un crecemento sostible baseado no medio mariño e considérase que é a contribución mariña para conseguir os obxectivos da estratexia Europa 2020, que pretende un crecemento económico sostible e inclusivo. A economía azul supón o emprego duns 5,4 millóns de personas e xera uns 500 billóns de euros anualmente, aínda que a Comisión Europea espera un maior crecemento grazas ao desenvolvemento de determinadas áreas:
A Economía Azul supón unha esperanza de desenvolvemento para todas aquelas sociedades ligadas ao medio mariño, que supón unha ampla e variada fonte de recursos: enerxía, compostos químicos de interese industrial e/ou farmacolóxico, auga potable, recursos mineiros, etc.
Relación da proposta coas características socioeconómicas da zona de influencia do Título
Os/as graduados/as en Ciencias do Mar deben ser capaces de integrarse nos diferentes niveis do tecido económico e social, tanto no ámbito público como no privado, na área de influencia do título, entendida ésta como unha área con diferentes niveis que van desde o nacional e incluso internacional, ata un nivel local.
As administracións teñen un papel destacado na protección e desenvolvemento económico e social do medio mariño e costeiro. Así o estado español estableceu diversos obxectivos, a través do Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente, no que a protección da costa e o medio mariño se refire (http://www.mapama.gob.es/es/costas/temas/proteccion-medio-marino/):
Por outra parte, tamén establecéronse as prioridades de futuras actuacións na costa:
En ambos ámbitos, protección do medio mariño e actuacións na costa, os graduados/as en Ciencias do Mar son candidatos excelentes para divulgar, ser axentes activos e facer cumprir os obxectivos propostos.
Pola súa parte, a administración autonómica galega, a través da Consellería do Mar (http://mar.xunta.gal/gl) tamén establece determinadas prioridades relacionadas co medio mariño nas que os Graduados en Ciencias do Mar deberían ter un papel destacado, tales como:
Dun modo máis concreto, a formación en Ciencias do Mar permitiría incluír a estes profesionais fundamentalmente en actividades relacionadas con dous niveis diferenciados:
Continuando co ámbito territorial autonómico, un dos sectores económicos máis potentes en Galicia, e que o diferencian doutras comunidades autónomas, é o pesqueiro e o de elaboración de produtos derivados da actividade pesqueira-marisqueira. O estudo, coñecemento, capacidade de xestión, etc., dos recursos asociados a estas actividades demanda profesionais con preparación suficiente para integrarse neste sector, así como para facilitar o seu progreso e modernización. Por outra parte, a extensa liña costeira, na que se desenvolven todo tip ode actividades, residencial, industrial, pesqueira-marisqueira, turística, lúdica, etc., esixe profesionais con capacidade de xestión e coñecemento deste tipo de ambientes para que se poida levar a cabo un aproveitamento económico e social sostible.
A un nivel máis local, a cidade de Vigo e o seu tecido socioeconómico estiveron sempre vinculados ao mar e supón un polo industrial de gran relevancia nacional e internacional no que a recursos derivados do mar se refire. Pero ademais Vigo conta con centros administrativos e de investigación de relevancia internacional, nacional e autonómica. Por citar algúns exemplos, Vigo é a sede da Agencia Europea de Control de la Pesca, ten un Centro Oceanográfico dependente do Instituto Español de Oceanografía (IEO) que cumpriu xa un centenario, tamén é a sede do Instituto de Investigaciones Marinas dependiente do Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), do Centro Tecnolóxico do Mar, dependente da Xunta de Galicia e tamén é a sede do Centro Tecnológico de la Asociación Nacional de Fabricantes de Conservas (ANFACO).
Pola súa parte a Universidade de Vigo é unha das Universidades de referencia no que a investigación mariña se refire. Esta investigación está nucleada arredor do Campus de Excelencia Mariña internacional Campus do Mar, proxecto transfronteirizo que trata de promover o coñecemento, a formación e a transferencia neste ámbito e do Centro singular de Investigación Mariña, financiado pola Xunta de Galicia. Neste último, intégrase todo o cadro docente da facultade de Ciencias do Mar, desenvolvendo traballos científicos en todo tipo de ámbitos, desde a acuicultura, a prospección de recursos mineiros, a contaminación mariña, a explotación de recursos biolóxicos, etc.
A partir de toda esta documentación, e xunto cos informes da Asociación de Oceanógrafos de Galicia, desenvólvese a continuación as competencias específicas repartidas en ámbitos profesionais para os futuros graduados en Ciencias do Mar:
Xestión mariña e litoral
Economía e Lexislación
Contaminación mariña
Na actualidade, en España o grao en Ciencias do Mar impártese en cinco universidades públicas (Las Palmas de Gran Canaria, Cádiz, Vigo, Alicante, Barcelona) e unha privada (Universidad Católica de Valencia). En todas elas, o plan de estudos tenta dotar aos titulados dunha formación multidisciplinar, aplicable a actividades pesqueiras, acuicultura, oceanografía, medio ambiente e a súa protección, xestión e ordenación do litoral, turismo sostible, novos recursos alimentarios e minerais de interese económico, así como capacidades para a ensinanza, o carácter emprendedor, e a iniciación na investigación básica.
Como mostraxe a análise comparativa realizada por Rubio et al. (2012) (IX Foro Internacional sobre a avaliación da calidade da investigación e da educación superior, Santiago de Compostela), todas as Titulacións de Grao coinciden nunha estrutura de 4 cursos de 60 créditos cada un, distribuídos en semestres de 30 créditos, cun total de 240 créditos (Tabla 1). En xeral, as materias son de 6 ECTS, agás nalgún caso excepcional como na UCA na que aparecen materias combinadas con maior número de créditos. Todas as universidades públicas teñen así mesmo unha distribución en tipos de materias na que é común a denominada formación básica con 60 ECTS. É tamén común a todas as titulacións o feito de que nos dous primeiros cursos se inclúan materias xerais disciplinares (matemáticas, física, química, bioloxía, xeoloxía) mentres que nos cursos seguintes abórdanse materias de tipo multidisciplinar propias das ciencias mariñas (oceanografías física, química e biolóxica, xeoloxía mariña, bioloxía pesqueira, contaminación mariña). Esta correspondencia entre plans de estudo facilita a mobilidade do alumnado entre universidades.
As principais diferencias entre universidades reflíctense na distribución das materias obrigatorias e optativas. As materias obligatorias son as que permitirán ao alumnado adquirir as competencias transversais e específicas do Grao e son as que dan natureza ao Grao. Ditas materias obrigatorias, que varían en créditos entre os 108 da UCA e os 162 da UCVA, respectivamente, compleméntanse coas materias optativas, que son as que confiren un carácter diferencial a través de competencias máis específicas e cunha vocación de preparación para a vida laboral no marco europeo. De elas, a menor optatividade corresponde á UVI e á UB con 18 ECTS e a maior ás ULPGC e UA con 30 ECTS. Cabe destacar ademais que a UCA e a UVI ofertan as prácticas en empresas dentro da optatividade, mentres que a ULPGC, a UCVA e a UB consideran obrigatorios 12 créditos para ditas prácticas. En canto aos créditos asignados ao Traballo de Fin de Grao, catro de elas (UVI, UCVA, UCA e UB) coinciden en 12 e dous (ULPGC e UA) ofertan 18 créditos.
Táboa. Comparación da distribución dos tipos de docencia de Grao nas distintas Universidades.
Universidade | UVI | UCVA | ULPGC | UCA | UA | UB |
---|---|---|---|---|---|---|
Publicación BOE | 01/11/2010 | 28/02/2009 | 03/03/2011 | 05/01/2010 | 22/03/2012 | 26/10/2016 |
Número de créditos | ||||||
Formación Básica | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
Obrigatorias | 150 | 132 | 120 | 144 | 132 | 150 |
Optativas | 18 | 24 | 30 | 24 | 30 | 18 |
Prácticas Externas | 0 | 12 | 12 | 0 | 0 | 12 |
Proxecto Fin de Grao | 12 | 12 | 18 | 12 | 18 | 12 |
TOTAIS | 240 | 240 | 240 | 240 | 240 | 240 |
Nº Cursos | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Créditos/Curso | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
A análise realizada para a elaboración do Libro Branco “Estudos de Grao Ciencias do Mar” da ANECA (2005) de diferentes institucións de educación superior en países europeos (Italia, Reino Unido, Holanda, Francia, Grecia, Irlanda, Portugal e Noruega) indicaba moi claramente unha tendencia ao desenvolvemento dun modelo de estudos de Ciencias do Mar cun Grao xeralista cunha duración de entre 180-240 ECTS, seguido dun Posgrao, de carácter multi e interdisciplinar cunha duración de entre 60-120 ECTS, en consonancia cos plans de estudos implantados en Europa nos últimos anos.
Dos 28 países da Unión Europea, 23 posúen costas mariñas, de modo que a liña de costa da UE é 7 veces máis longa que a de EEUU e 4 veces máis longa que a de Rusia. As rexións representan case a metade da poboación e o PIB da UE. No seu conxunto, a UE ten o territorio marítimo máis grande do mundo. Por outra parte, a UE conta con organizacións como a European Federation of Marine Science and Technology Societies (EFMS) cun grupo de traballo, CEMSE (Comparison of European Marine Science Education), que se dedica activamente á promoción de estudos en Ciencias do Mar. En consonancia con todo isto, nos últimos anos observouse unha expansión no número e diversidade de titulacións de educación superior centradas no estudo das ciencias mariñas.
Da análise comparativa das titulacións en Ciencias do Mar en diferentes países europeos poden extraerse as seguintes conclusións:
Táboa. Oferta de titulacións en Ciencias do Mar e disciplinas relacionadas en países europeos (sombreadas titulacións de máster).
País | Lugar | Titulacións | Duración | ECTS |
---|---|---|---|---|
Alemaña |
Bremen (Jacobs University) |
Earth and Environmental Sciences https://www.jacobs-university.de/study/undergraduate/programs/earth-and-environmental-sciences |
3 anos | 180 |
Kiel (GEOMAR Helmholtz Centre for Ocean Research) |
Physics of the Earth System: Meteorology – Oceanography – Geophysics https://www.geomar.de/en/studying/bsc-physics-of-the-earth-system/ |
3 anos | 180 | |
Hamburgo (Universität Hamburg) |
Marine Ecosystem and Fisheries Science https://www.biologie.uni-hamburg.de/en/studium/bachelor/bachelor-of-science-marsys.html |
3 anos | 180 | |
Bélxica |
Lieja (Université Liège) |
Master en oceanographie https://www.programmes.uliege.be/cocoon/programmes/S2UOCE01.html |
2 anos | 120 |
Dinamarca |
Copenhagen (University of Copenhagen) |
MSc in Biology with a Qualification Profile in Marine Biology http://studies.ku.dk/masters/biology/programme-structure/specialisations/marine_biology/ |
2 anos | 120 |
Francia |
Marsella (Université d’Aix- Marseille) |
Sciences de la Vie et de la Terre (SVT) (incluye 2 años de especialidad en CC del Mar) |
3 anos | 180 |
Brest Paris (A maioría de universidades francesas ofertan graos de 3 anos en CC da vida ou da terra. A especialización mariña ofértase en másters) |
13 titulacións de máster en CC do Mar no European Institute of Marine Science en Brest. https://www-iuem.univ-brest.fr/en/home Oceanography and marine environment; Ocean, Atmosphere, Climate and Space Observation en la Universidad Pierre et Marie Curie en París. |
2 anos | 120 | |
Grecia |
Mitilene University of the Aegean |
Ciencias do Mar |
4 anos | 240 |
Holanda |
Utrecht (Utrecht University) |
MSc in Marine Sciences |
2 anos | 120 |
Groningen (University of Groningen) |
MSc in Marine Biology |
2 anos | 120 | |
Irlanda |
Galway (National University of Ireland) |
Bachelor of Science (Earth and Ocean Sciences) http://www.nuigalway.ie/courses/undergraduate-courses/earth-and-ocean-sciences.html |
4 anos | 240 |
Italia |
Xénova Pisa Boloña Padua A maioría de universidades italianas ofertan graos de 3 anos en CC biolóxicas ou naturais. A especialización mariña ofrécese en másters. |
Scienze del Mare en la Universidad de Xénova |
2 anos | 120 |
Titulacións de máster Bioloxía Mariña nas Universidades de Padua, Boloña e Pisa |
||||
Noruega |
Tromso (The Arctic University of Norway) |
Titulacións de máster Marine Biotechnology; Law of the Sea; International Fisheries Management. https://en.uit.no/education |
1.5-2 anos | 90-120 |
Bergen (Universitetet i Bergen) |
Titulación de máster Meteorology and Oceanography |
2 anos | 120 | |
Portugal |
Lisboa (Universidade de Lisboa) |
Meteoroloxía, Oceanografía e Xeofísica https://ciencias.ulisboa.pt/pt/ensino-2/curso/licenciatura/meteorologia-oceanografiae-geofisica |
3 anos | 180 |
Faro (Universidade do Algarve) |
Marine Biology, Marine and coastal management |
3 anos | 180 | |
Aveiro (Universidade de Aveiro) |
Meteoroloxía, Oceanografia e Xeofísica, Ciencias do Mar |
3 anos | 180 | |
Reino Unido |
Oban (SAMS, Scottish Marine Institute) |
Marine Science |
4 anos |
480 Créditos (240 ECTS) |
Bangor (School of Ocea Sciences) |
Ocean Science, Marine Biology and Oceanography, Marine Environmental Studies, e outros 9 graos relacionados con CC do Mar https://www.bangor.ac.uk/oceansciences/undergraduate-courses/ |
3 anos (algún con opción a 4 anos) |
360 Créditos (180 ECTS) |
|
Southampton (Ocean and Earth Science, National Oceanography Centre Southampton) |
Oceanography; Marine Biology with Oceanography; Oceanography with Physical Geography https://www.southampton.ac.uk/oes/undergraduate/courses/oceanography_list.page |
3 anos |
360 Créditos (180 ECTS) |
|
Plymouth (Plymouth University) |
Marine Biology; Marine Biology and Oceanography; Ocean Science and Marine Conservation; Marine Biology and Coastal Ecology; Marine Biology and Coastal Ecology |
3 anos (+1 ano opcional de prácticas profesionais) |
360 créditos (180 ECTS) |
|
Norwich (University of East Anglia) |
Meteorology and Oceanography with a Year in Industry https://www2.uea.ac.uk/study/undergraduate/degree/detail/bsc-meteorology-and-oceanography |
3 anos (+1 ano de prácticas profesionais) |
360 Créditos (180 ECTS) |
|
Suecia |
Gotemburgo (Göteborgs universitet) |
Marin Vetenskap (Ciencias do Mar) |
3 anos | 180 |
Estocolmo (University of Stokolm) |
Master in Marine Biology |
2 anos | 120 |
O interese estratéxico dos estudos, tanto a nivel de grao como de posgrao e doutoramento, e das investigacións en Ciencias e Tecnoloxía Mariña para o desenvolvemento económico e social a nivel da UE quedou reflectivo pola Declaración de Galway (Irlanda 2004) aprobada por científicos, xestores, políticos europeos, Universidades Europeas e a Asociación de Decanos de Ciencias do Mar de España. A nivel internacional o auxe dos estudos en ciencias do mar foi especialmente intenso en América Latina e os Estados Unidos. Boa proba diso son as sesións temáticas sobre Educación Superior no ámbito mariño nos simposios da Sociedad Americana de Limnología y Oceanografía (htttp://also.org), sen dúbida unha das sociedades máis influíntes do mundo no ámbito das Ciencias do Mar.
A escala mundial, os estudos de Ciencias do Mar teñen unha importancia considerable, así, a UNESCO tras recoller os resultados de enquisas internacionais, sinalou en 1988 que 95 centros de 44 países dispoñían dalgún tipo de programa de ensino universitario en Ciencias do Mar, moitos dos cales se atopan na Unión Europea.
A implantación dos graos para o desenvolvemento do Espazo Europeo de Educación Superior e a progresiva desaparición das licenciaturas fixo necesario poñer en marcha os correspondentes mecanismos de homologación entre titulacións. A Resolución da Dirección General de Política Universitaria de 11/02/2016 (BOE 24/02/2016) determina o nivel de correspondencia ap nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior do Título Universitario Oficial de Licenciado en Ciencias do Mar. Esta resolución establece que o título oficial universitario de Licenciado en Ciencias do Mar correspóndese co nivel 3 (Máster) do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES), polo que a todos os efectos a licenciatura en Ciencias do Mar equivale como titulación á combinación dun grao máis un máster (nivel 7 do Marco Europeo de Cualificacións).
O principal referente externo foi o Libro Branco das titulacións de Grao en Ciencias do Mar (2004). Na elaboración deste documento de referencia participaron representantes dos equipos decanais de todas as Facultades de Ciencias do Mar de España.
Durante a elaboración do plan de estudos do Grao, nomeouse unha comisión encargada do deseño e desenvolvemento do título. Dita comisión estaba composta polas diferentes áreas de coñecemento, cuxa representación viña definida en función da súa porcentaxe de docencia na licenciatura. Esta comisión tiña carácter conxuntural, disolvéndose tras rematar o seu cometido coa verificación inicial do título, a súa publicación no BOE e a conseguinte inscrición no Rexistro de Universidades, Centros e Títulos.
O procedemento DO-0102 P1: Seguimento e mellora das titulacións recolle a sistemática que permite a execución efectiva das ensinanzas conforme ao recollido no plan de estudos da titulación correspondente e identifica as principais debilidades e boas prácticas, de acordo coa normativa publicada por ACSUG no documento “Seguimento de títulos oficiais” que marca as liñas para levar a cabo dito proceso nos títulos do SUG, todo iso co fin de promover propostas de accións de mellora nos títulos vixentes.
Esta función foi desenvolvida polo equipo decanal da Facultade de Ciencias do Mar a través da elaboración dos informes anuais de seguimento do título, que son aprobados posteriormente en Xunta de Facultade. Os informes de seguimento permitiron propoñer accións de mellora que foron aplicándose curso a curso para garantir un desenvolvemento da ensinanza coherente coa memoria da titulación e cos avances na comprensión do EEES. Desde o curso 2012-13, tanto as revisións realizadas por ACSUG como as revisións internas consideraron a avaliación do título como “conforme”.
Durante o curso 2016-17, levouse a cabo a acreditación do título de Grao en Ciencias do Mar, onde unha Comisión externa de expertos analizou a titulación e propuso melloras. ACSUG emitiu un informe final de avaliación para a renovación da titulación “favorable”, cunha valoración media de B: O estándar correspondente ao criterio acádase completamente. Entre os puntos fortes destacados pola Comisión:
Dentro deste informe final, plantéxanse algunhas accións de mellora que deberán terse realizado no prazo de tres anos. Entre elas, destaca a actualización da Memoria do Título.
© 2019 – Facultade de Ciencias do Mar, Universidade de Vigo. Todos los derechos reservados
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMACIÓN | |
+34 986 812 000 | |
informacion@uvigo.es |
CAMPUS DE OURENSE | |
+34 988 387 102 | |
Campus da Auga |
CAMPUS DE PONTEVEDRA | |
+34 986 801 949 | |
CampusCREA |
CAMPUS DE VIGO | |
+34 986 801 949 | |
VigoTecnolóxico |
CONTACTO |
BUZÓN DE QUEJAS, SUGERENCIAS Y FELICITACIONES |
OTRAS WEBS INSTITUCIONALES |
CAMPUS DO MAR |
TRANSPARENCIA |
EMERGENCIAS |
MURO SOCIAL |
| Accesibilidad |